صبحانه ای مقوی با شکلات، موز و بلغور جـو

 

صبحانه پیش ساخته سالم، مقوی و دلپذیر که مقدمات آن را می توان براحتی از شب قبل فراهم نمود.

مواد لازم برای یک نفـر:
 

موز رسیده (برش های حلقوی نازک) :2/1 میوه  
بلغور جوی دوسر:2/1 پیمانه
بلغور گندم :1 قاشق سوپخوری
تخم شربتی (به غلظت مخلوط شما می افزاید):1 قاشق سوپخوری
 

ارزن :1 قاشق سوپخوری
گندم سیاه (گندم گاوی یا راش گندم - برای ترد کردن) :1 قاشق سوپخوری
 

پودر کاکائوی خالص و تیره :1 قاشق سوپخوری
آب جوش :1 پیمانه
پودر پروتئین با طعم / اسانس شکلات :2 قاشق سوپخوری
شیر (شیرین نشده) :4/1 پیمانه
شکلات چیپسی (برای تزیین) :به مقدار دلخواه
نارگیل (برای تزیین) :به مقدار دلخواه  

بطور عمومی دستور بعمل آوردن جو برای معجون های پیش ساخته، بشرح زیر می باشد:

 
- ابتدا بلغور جو دوسر را با مقدار مساوی از مایع مورد نظر ترکیب کنید. این مایع بسته به انتخاب شما می تواند شیر، ماست و یا حتی آب میوه باشد. اگر از جو خرد شده (تصویر سمت چپ در عکس بالای صفحه) استفاده می کنید بر میزان مایعات بیافزایید. و در صورت استفاده از جو نیمه آماده (تصویر سمت راست در عکس بالای صفحه) از میزان مایعات بکاهید.
- در این مرحله می توانید از هر نوع افزودنی نظیر طعم دهنده یا ادویه ای خاص (مانند دارچین)، هر نوع شیرین کننده ای (مانند عسل یا شکر قهوه ای)، میوه های خشک شده (مانند کشمش) استفاده نمایید.
- مخلوط مواد را به یک ظرف شیشه ای دردار و یا هر نوع ظرف مقاوم در برابر نفوذ هوا انتقال داده و بگذارید جو بمدت حداقل سه ساعت و حداکثر در طول شب تا صبح، در مایعات و در محیط یخچال خوب خیس بخورد.
- روز بعد در هنگام صبح، به مخلوط فوق میوه های مورد نظر، خشکبار و هر نوع افزودنی دلخواه تان را افزوده و صبحانه لذیذتان را میل نمایید.
 


دستور تهیـه:
 

1. یک شب جلوتر، آب را بجوشانید. همزمان در یک ظرف پلاستیکی در دار، تمام مواد بغیر از پودر پروتئین و شیر را با هم مخلوط کنید. سپس آب داغ را اضافه نموده و مواد را خوب با هم ترکیب نمایید. درب ظرف را بسته و آن را داخل یخچال بگذارید.
2. صبح روز بعد، پودر پروتئین را به مخلوط مواد افزوده و آن را به ظرف سرو صبحانه انتقال دهید. در این مرحله شیر را اضافه کرده و مواد را کمی هم بزنید.
3. برای تزیین صبحانه خود، به آن شکلات چیپسی، برش های موز و یا تکه هایی از میوه نارگیل را اضافه نمایید.
 


منبع: منتخب از وبسایت thehealthyfoodie ، بتاریخ ژوئن 2011  
 
فرم نظرات کاربران

نظرات کاربران