کوکوی کـدو با چاشنی پنیر فتا

17897_l.jpg

 

مواد لازم (برای 4 نفر):

کدوی سبز (رنده شده ریز): 600 گرم
نمک:مقداری (بر اساس ذائقه خود)
پیاز کوچک (خرد شده نگینی): 1 عدد
سیر درشت (خرد شده نگینی): 1 حبه
پنیر فتای ایرانی (آب اضافی آن گرفته شود):100 گرم
تخم مرغ:2 عدد
نعناع و جعفری تازه (ساطوری شده):2 قاشق سوپخوری (جمعا)
نعناع (خشک شده):2/1 قاشق چایخوری  
آرد سفید:50 گرم (معادل 3/1 پیمانه)
آرد برنج:30 گرم
سماق:1 قاشق چایخوری
روغن زیتون:2 الی 3 قاشق سوپخوری

نان بربری و یا نان سنگک:تعدادی برای سرو
پنیر خامه ای لبنه:مقداری برای سرو
گوجه فرنگی (برش خورده): تعدادی برای سرو
کاهو :تعدادی برای سرو




مدت زمان آماده سازی: 40 دقیقه

مدت زمان پخت: 15 دقیقه

میزان سختی بعمل آوری: آسان

 


 

دستور تهیه :

 1_ ابتدا کدوی رنده شده را در یک صافی ریخته و بر روی آن کمی نمک پاشیده، بگذارید بمدت 20 دقیقه در صافی بماند. حال برای جذب آب اضافی کدو، آن را با دست کاملا فشرده، سپس بر روی دستمال سفره قرار دهید تا خشک شود.

 

2_ اینک کدو، سیر، پیاز، پنیر فتا، تخم مرغها را تمامی سبزیجات در یک کاسه مخلوط کنید. به مخلوط آرد و سماق را اضافه کرده با یک قاشق مواد را هم بزنید.

 

3_ حال در ماهی تابه روغن زیتون را بر روی شعله متوسط رو به بالای اجاق گاز حرارت دهید. پس از داغ شدن روغن، به اندازه ی 4 قاشق سوپخوری از مواد را در ماهی تابه ریخته و با پشت قاشق آن را کمی مسطح و صاف کنید. هر طرف کوکو را بمدت 1 الی 2 دقیقه سرخ کنید تا مغز پخت شده و طلائی رنگ گردد. باقی مواد را نیز بهمین ترتیب آماده نمایید. برای جذب روغن اضافی کوکو ، می توانید آن را بر روی دستمال سفره ی کاغذی قرار دهید.

 

4_ کوکو ی کدو را بهمراه نان آغشته به پنیر لبنه، برش های گوجه فرنگی و کاهو سرو نمایید.

 


نکتـه:

کدوی سبز سرشار از مواد مغذی نظیر منگنز، روی، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن، فسفر و انواع ویتامین های آ، ب، ث و کا می باشد.

 


ارزش غذایی (برای هر نفر):

انرژی: 1388 کیلو ژول – کل چربی: 23 گرم – شکر کربو هیدرات: 3 گرم - پروتئین: 12 گرم - کل کربو هیدرات: 19 گرم -  سدیم: 323 میلی گرم – کلسترول: 125 میلی گرم – فیبر غذایی: 3 گرم 

 

فرم نظرات کاربران

نظرات کاربران