چیپـس سبزیجات با طعم رزمـاری




مواد لازم (برای 6 نفر) :
 

نمک:2 قاشق چایخوری
رزماری ترجیحا تازه (ساطوری شده):2 قاشق چایخوری
سیب زمینی متوسط (پوست گرفته، ورقه شده با ضخامت 2 میلی متر): 1 عدد (350 گرم)
هویج بزرگ (پوست گرفته، برش مورب با ضخامت 2 میلی متر)    :2 عدد  
چغندر (پوست گرفته، ورقه شده با ضخامت 2 میلی متر): 2 عدد (350 گرم)  
هویج وحشی یا زردک بزرگ (پوست گرفته، ورقه شده با ضخامت 2 میلی متر):2 عدد
روغن زیتون (بدون بو):مقداری برای سرخ کردن



 



مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه
مدت زمان پخت: 25 دقیقه
میزان سختی بعمل آوری: آسان


دستور تهیه :

1_ در یک کاسه کوچک رزماری و نمک را ترکیب کنید.

2_ بمنظور جذب رطوبت اضافی سیب زمینی، هویج، چغندر و زردک، برش ها را بر روی یک حوله کاغذی بچینید. سپس یک سینی مجزای دیگر را با یک حوله کاغذی بپوشانید.

نکته: در صورتیکه سیب زمینی موجود حاوی نشاسته زیادی باشد، بهتر است سیب زمینی ورقه شده را یک ساعت جلوتر در آب استراحت دهید تا نشاسته ی اضافی آن شسته شده، سپس آنها را لای حوله بگذارید تا رطوبت آنها کاملا جذب شود.
 
3_ یک ماهی تابه بزرگ (مناسب برای سرخ کردن) را تا عمق 3 سانتی متری از روغن زیتون پر کرده و بر روی شعله بالای  اجاق گاز قرار دهید. حرارت مناسب برای سرخ کردن 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت می باشد (نکته: اطلاع از میزان داغی روغن: قرار دادن یک تکه کوچک از نان تست در روغن و برشته و طلائی شدن آن در عرض 15 ثانیه). ابتدا نیمی از سیب زمینی ها را در روغن قرار داده، در صورت لزوم آنها را در روغن چرخش داده  و بمدت 2 الی 3 دقیقه آنها را تا مرحله طلائی شدن سرخ کنید. سیب زمینی های سرخ شده را با یک کفگیر مشبک از روغن خارج کرده و بر روی سینی حاوی حوله کاغذی قرار دهید. سپس باقیمانده سیب زمینی ها را بهمین روش سرخ نمایید. بهمین ترتیب زردک، بعد از آن هویج و در انتها چغندر را سرخ نمایید.
 
4_ حال چیپس های سرخ شده را در ظرف پذیرایی قرار داده و آنها را با مخلوط نمکین رزماری طعم دار نمایید. توصیه می شود چیپس سبزیجات تهیه شده بصورت گرم سرو شود.




نکته:
 برای ایجاد برش های یک اندازه با ضخامت مورد نظر می توانید از ماندولین که مجهز به انواع تیغه های بسیار تیزی می باشد استفاده نمایید.




ارزش غذایی (سرو برای هر نفر):
انرژی: 785 کیلو ژول – کل چربی: 10 گرم – چربی های اشباع: 1.5 گرم – کل کربو هیدرات: 21 گرم – فیبر غذایی: 6.5 گرم - پروتئین: 3.5 گرم
فرم نظرات کاربران

نظرات کاربران