1. کار و زندگی

آرامش ذهن با انجام سرگرمی های پیشنهادی (بخش آخر)

هرچند که آشپزی برای برخی افراد ممکن است کاری سخت و طاقت فرسا به حساب آید اما برای سایر افراد علاقمند، سرگرمی توأم با لذت و برطرف کننده استرس می باشد. این هنر خلاقیت شما را می طلبد، به همین خاطر به پاکسازی ذهن و آماده نمودن آن برای بکارگیری ایده های نوین کمک می کند. کاری مانند برش دادن و خرد کردن مواد غذایی هرچند خیلی ساده بنظر می آیند اما کاری است آرامش بخش.
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

سازگاری با گرمای تابستان به کمک مواد غذایی (بخش آخر)

با فرا رسیدن روزهای گرم و بلند تابستان، خنک ماندن به شما احساس آرامش می دهد. در این ایام، حفظ درجه حرارت طبیعی مرکزی بدن برای سلامتی شما حائز اهمیت است. تغییر ناگهانی دمای بدن بدلیل ماندن در نور مستقیم آفتاب و یا ساعت ها کار کردن در محلی محصور می تواند اثرات نامطلوبی بر عملکرد شما بگذارد، از جمله: گرفتگی عضلات، بروز بثورات جلدی، تهوع و سرگیجه. اگر حرارت بدن تان برای مدتی طولانی بالاتر از حد طبیعی قرار بگیرد، اعضای داخلی بدن نیز می توانند در معرض آسیب باشند.
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

تامین سلامت و شادابی موها با مصرف شش ماده مغذی

یکی از عوامل تاثیرگذار و مهم در برخورداری از موهایی شاداب، نوع تغذیه می باشد. با مصرف صحیح مواد غذایی خاص می توان به تحقق این امر کمک نمود. لذا پیشنهاد می شود شش ماده مغذی زیر را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید:
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

فوائـد ریـواس

در قرون گذشته از خواص درمانی این گیاه در کشورهای آسیایی برای پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماریها استفاده می شد. بدلیل مواد مفید موجود در این گیاه، گنجانیدن آن در رژیم غذایی به افراد توصیه می شود. تنها قسمت گیاه که قابل خوردن است ساقه آن می باشد که با مصرف آن مقادیر قابل توجهی از ویتامین A، C،E و K جذب بدن می شود. این گیاه منبع غنی از مواد معدنی شامل کلسیم، پتاسیم، منگنز، منیزیم، فسفر، آهن و مس می باشد. فیبر موجود در ساقه ریواس برای سیستم گوارش مفید است و همچنین مصرف این گیاه به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند.
ادامه مطلب
  1. محیط زیست

44 راهکار مقرون به صرفه در جهت حمایت از محیط زیست (بخش ششم)

حمایت از محیط زیست، به آن اندازه که شما تصور می کنید کار سختی نیست. با ایجاد یک تغییر در هفته ، به آرامی بسمت عملی شدن آن گام بر می دارید. شما نه فقط به تنهایی قادر به پیشگیری از آلودگی محیط زیست خواهید بود، بلکه الگویی برای اطرافیان خود محسوب خواهید شد. Jodi Helmer نویسنده کتاب The Green Year ، با ارائه 365 راهکار ساده و کم هزینه به شما می آموزد که چگونه با انجام یا رعایت مواردی ساده، در جهت حمایت از محیط زیست قدم بزرگی بردارید
ادامه مطلب
  1. محیط زیست

44 راهکار مقرون به صرفه در جهت حمایت از محیط زیست (بخش اول)

حمایت از محیط زیست، به آن اندازه که شما تصور می کنید کار سختی نیست. با ایجاد یک تغییر در هفته ، به آرامی بسمت عملی شدن آن گام بر می دارید. شما نه فقط به تنهایی قادر به پیشگیری از آلودگی محیط زیست خواهید بود، بلکه الگویی برای اطرافیان خود محسوب خواهید شد
ادامه مطلب
  1. محیط زیست

44 راهکار مقرون به صرفه در جهت حمایت از محیط زیست (بخش دوم)

2. بجای استفاده از باتری های یکبار مصرف از انواع قابل شارژ آن بهره ببرید. باتری ها چون حاوی مواد شیمیایی مضر هستند و در ساخت برخی از انواع آن از فلزات سنگینی نظیر سرب و جیوه استفاده می شود، قابل بازیافت نمی باشند. لذا رها کردن آنها در سطل زباله کار صحیحی نیست
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

4 دلیل برای توقف قرار دادن یک پا بر روی پای دیگر

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که در طی روز بهنگام نشستن، صرف غذا و یا در هنگام کار در پشت میز کارتان، پا روی پا می اندازید. عجیب تر از آن اینست که بطور ناخودآگاه ممکنست این کار را انجام دهید، یعنی در طی سالها به محض نشستن، بطور خودکار یک پا را بر روی پای دیگر قرار می دهید.
ادامه مطلب
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19