1. سلامت وتغذیه

مراقبت از پوست، مو و سلامتی با استفاده از جـو (بخش اول)

بلغور جو دوسر علاوه بر اینکه یک ماده غذایی سالم است، صبحانه ی خوشمزه ایست که به کاهش وزن بدن کمک می کند. علاوه بر این، کاربرد های بی نظیر و خواص چشمگیری دارد که برای اطلاع شما، در زیر به تعدادی از آنها اشاره می نماییم:
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

مصرف مواد غذایی سالم بمنظور تامین انرژی روزانه بدن (بخش آخر)

اسفناج گیاهی با برگ های سبز، منبع غنی از موادی همچون فولات یا اسید فولیک (ویتامین B9)، ویتامین E و ویتامین K می باشد. این سبزی به پیشگیری از بیماری زوال عقل کمک می کند. نصف پیمانه اسفناج پخته حاوی 3/1 اسید فولیک مورد نیاز بدن شما و پنج برابر ویتامین K ای است که بدن شما در روز نیاز دارد.
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

سازگاری با گرمای تابستان به کمک مواد غذایی (بخش آخر)

با فرا رسیدن روزهای گرم و بلند تابستان، خنک ماندن به شما احساس آرامش می دهد. در این ایام، حفظ درجه حرارت طبیعی مرکزی بدن برای سلامتی شما حائز اهمیت است. تغییر ناگهانی دمای بدن بدلیل ماندن در نور مستقیم آفتاب و یا ساعت ها کار کردن در محلی محصور می تواند اثرات نامطلوبی بر عملکرد شما بگذارد، از جمله: گرفتگی عضلات، بروز بثورات جلدی، تهوع و سرگیجه. اگر حرارت بدن تان برای مدتی طولانی بالاتر از حد طبیعی قرار بگیرد، اعضای داخلی بدن نیز می توانند در معرض آسیب باشند.
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

10 کاری را که افراد موفق دوباره انجام نمی دهند (بخش اول)

همه ما مرتکب اشتباهاتی می شویم اما آن گروه از افراد، موفق محسوب می شوند که از اشتباهات خود پند بگیرند. مفهوم "هیچگاه به عقب باز نگردید"، چیست؟ دکتر هنری کلود، روانشناس بالینی و نویسنده کتاب هیچگاه به عقب باز نگردید: 10 عملی را که شما هیچگاه آنها را مجددا انجام نمی دهید، اظهار می دارد: "اشخاصی که چه در زندگی خود و چه در کار و تجارت به آگاهی و موفقیت خاصی دست یافته اند، ناشی از تجربه شان در آن زمینه می باشد و هیچگاه برای دست یابی به همان هدف اشتباهات قبلی را تکرار نکرده و راه های قدیمی را دوباره طی نمی کنند."
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

مصرف مواد غذایی سالم بمنظور تامین انرژی روزانه بدن 11

ترکیب غلات سبوس دار و شیر کم چرب برای آغاز یک روز کاری بسیار مناسب است. این وعده غذایی همانگونه که انتظار می رود حاوی پروتئین، فیبر و کربوهیدرات های نوع پیچیده که به آرامی هضم می شود، می باشد و از مزایای دیگر آن می توان به آماده شدن سریع آن شاره نمود.
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

رشد مجدد سبزیجات دلخواه تان در منزل

از دور ریختن سبزیجات خودداری کنید. اتفاقا وقتیکه اضافات سبزیجات را بلا استفاده تصور کرده و تصمیم به دور ریختن آنها دارید، می توانید با روش هایی خاص به رشد مجدد آنها نه در مکانی مخصوص بلکه در آشپزخانه خود کمک کنید. از جمله سبزیجاتی که می توان آنها را در گوشه ای از آشپزخانه خود احیا نمود؛ کرفس، کاهو، ریحان، سیب زمینی شیرین و نظائر آن می باشند. نیاز به وسایل خاصی ندارید، فقط اختصاص وقت، کمی صبر و حوصله، نور آفتاب و آب، ابزار شما خواهند بود. بدون صرف هزینه، همیشه از وجود سبزیجات تازه و ارگانیک در منزل خود بهره مند شوید. این روشها را به سادگی می توان به فرزندان خود نیز آموخت.
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

4 دلیل برای توقف قرار دادن یک پا بر روی پای دیگر

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که در طی روز بهنگام نشستن، صرف غذا و یا در هنگام کار در پشت میز کارتان، پا روی پا می اندازید. عجیب تر از آن اینست که بطور ناخودآگاه ممکنست این کار را انجام دهید، یعنی در طی سالها به محض نشستن، بطور خودکار یک پا را بر روی پای دیگر قرار می دهید.
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

فوائـد ریـواس

در قرون گذشته از خواص درمانی این گیاه در کشورهای آسیایی برای پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماریها استفاده می شد. بدلیل مواد مفید موجود در این گیاه، گنجانیدن آن در رژیم غذایی به افراد توصیه می شود. تنها قسمت گیاه که قابل خوردن است ساقه آن می باشد که با مصرف آن مقادیر قابل توجهی از ویتامین A، C،E و K جذب بدن می شود. این گیاه منبع غنی از مواد معدنی شامل کلسیم، پتاسیم، منگنز، منیزیم، فسفر، آهن و مس می باشد. فیبر موجود در ساقه ریواس برای سیستم گوارش مفید است و همچنین مصرف این گیاه به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند.
ادامه مطلب
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19