1. سلامت وتغذیه

راهی جدید برای مقابله با افسردگی فصلـی

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که با شروع فصل سرما و در هوای ابری دچار افسردگی می شوید؟ شما ممکنست دچار اختلالات خلقی فصلی (SAD=Seasonal Affective Disorder) شده باشید، که نوعی افسردگی است که با شروع فصل سرما بروز کرده و باعث کج خلقی، بی قراری، احساس ناامیدی و ایجاد مشکل در تمرکز و خواب شما می گردد.
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

مصرف مواد غذایی سالم بمنظور تامین انرژی روزانه بدن 9

نتیجه تحقیق دانشگاه کمبریج در سال 2011 نشانگر این مطلب است که مواد غذایی سرشار از پروتئین می تواند به شما در بیدار ماندن توئم با هوشیاری و آغاز یک روز پر انرژی کمک کند. گذشته از تخم مرغ، شیر و یا ماست، مصرف پروتئین در وعده غذایی صبحانه ممکنست برای تان خیلی دلپذیر نباشد. با کاستن و یا حذف پنیر خامه ای پر چرب، کره و یا مارگارین و افزودن پنیر محلی غنی از پروتئین، صبحانه خود را به یک وعده غذایی سالم تبدیل نمایید.
ادامه مطلب
  1. خانه ودکوراسیون

23 وسیله ای که می توانید براحتی آنها را کنار گذاشته بدون اینکه کمبودشان را حس کنید (بخش سوم)

در زیر لیستی از وسایلی که احتمالا بیش از یک عدد از آن را ممکنست دراختیار داشته باشید و براحتی می توان با کنار گذاشتن وسیله اضافی به روند عادی زندگی خود ادامه دهید، را برای تان تهیه کرده ایم:
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

مصرف مواد غذایی سالم بمنظور تامین انرژی روزانه بدن 1

شاید شما یکی از آن دسته افرادی باشید که برای تامین انرژی یک روز پر مشغله کاری تان با نوشیدن یک قوطی آشامیدنی انرژی زا و یا با خوردن یک کپسول ویتامین انرژی لازم را بدست آورید! اما با این انتخاب، شما سریع به مقصد نخواهید رسید.
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

راهکارهایی طبیعی برای افزایش سوخت و ساز بدن (بخش دوم)

ویژگی برخورداری از سوخت وساز سریع در بدن، هدیه ای ارزشمند است. این خصوصیت باعث پیشگیری از افزایش سریع وزن شده و به جذب بهتر مواد معدنی و ویتامین ها کمک می کند. راههای طبیعی بسیاری برای افزایش سوخت وساز بدن وجود دارد. با تمرین می توان این راهکارها را بشکل عادت در خود نهادینه نمود، لذا در زیر به ارائه چند نمونه از آن می پردازیم. با گذشت یکهفته از رعایت موارد زیر خود به افزایش انرژی و سوخت وساز در بدن تان پی خواهید برد.
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

مصرف مواد غذایی سالم بمنظور تامین انرژی روزانه بدن 10

ماست در اثر کشت باکتری‌هایی که شامل پروبیوتیک‌های مفید برای هضم مواد غذایی می باشند بعمل می آید. ماست یونانی با یک روش سه مرحله‌ای طولانی آبگیری بعمل آمده و تبدیل به ماستی بسیار غلیظ می گردد. این نوع ماست یک ترکیب خوب برای دستورپخت غذاها و دسرها می باشد. از جمله مزایای ماست‌های یونانی این است که حاوی چند نوع کشت باکتریایی هستند که به طور طبیعی آن‌ها را به یک ماده میکروارگانیسمی (پروبیوتیک) تبدیل می‌کند.
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

تاثیر رژیم غذایی بر بیماری آرتـروز

آرتروز (تخریب غضروف مفصل)، اختلالی است که توئم با درد و التهاب مفصل می باشد. آرتروز به اشکال مختلفی دیده می شود که شایع ترین آنها استئوآرتریت (Osteoarthritis) و آرتریت روماتویید (Rheumatoid arthritis) می باشند. بیماری آرتروز را برخلاف دیگر بیماری های مشابه نمی توان با یک رژیم غذایی خاص و یا مصرف مواد غذایی مخصوص درمان نمود. با رعایت رژیم غذایی (شامل مواد ضد التهاب) تنها می توان به کاهش درد و علائم در مفصل های درگیر کمک نمود.
ادامه مطلب
  1. سلامت وتغذیه

راهکارهایی برای داشتن دندانهایی سفیدتر و شفاف تر (بخش اول)

آیا دندان های مروارید نشان شما شفافیت خود را بدلیل ظهور لکه های خاکستری و یا زرد رنگ از دست داده اند؟ با افزایش سن، رنگ دندان ها تیره تر می شوند، اما بعضی مواد غذایی، نوشیدینی ها و محلول های شوینده دهان نیز در تحقق این مسئله نقش دارند.
ادامه مطلب
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19